Verkeerskwis
De Verkeerskwis biedt verkeerseducatie voor groep 6 in een competitieve en theatrale setting, met online toetsing, klassikale nabespreking, verdiepende opdrachten en een interactieve finale.
De Verkeerskwis biedt verkeerseducatie voor groep 6 in een competitieve en theatrale setting, met online toetsing, klassikale nabespreking, verdiepende opdrachten en een interactieve finale.
Virtual OV is een VR-platform dat leerlingen helpt zelfstandig OV te gebruiken, met realistische scenario’s en trainingen. Het is speciaal voor neurodivergente mensen, maar nuttig voor alle leerlingen.
Methode die op laagdrempelige wijze kinderen laat kennismaken met de gevaren van het verkeer. Daarnaast maakt het ook ouders bewust van hun rol en voorbeeldfunctie in het verkeer.
In deze doorlopende digitale leerlijn werken kinderen door middel van interactieve oefeningen op een speelse manier aan hun verkeerskennis op school. De lessen zijn door leerkrachten flexibel in te delen.
Groepsdruk beïnvloedt jongeren in verkeersveiligheid. Project Muurvast bevordert weerbaarheid tegen groepsdruk door spellen, opdrachten en het ontwikkelen van ‘gouden tips’.
De E-bike infodagen voor senioren zijn dagen waarop informatie en praktische fietsoefeningen worden aangeboden aan 10-20 senioren die een E-bike gebruiken of willen gaan gebruikten.
De Verkeersmaquette biedt praktische training voor PrO/VSO-leerlingen die moeite hebben met boekkennis. Het helpt hen essentiële verkeersvaardigheden aan te leren en te herhalen, cruciaal voor zelfstandige deelname aan de maatschappij.
Voor mensen die nieuw zijn in Nederland worden verkeerslessen op maat aangeboden om de Nederlandse verkeersregels en verkeersborden te leren en deze te kunnen toepassen in het verkeer.
Trammenland is een online lesmodule waarin leerlingen veilig leren omgaan met de tram. Want de tram is een bijzondere verkeersdeelnemer met eigen regels en kenmerken.
Een klassikale les over de dode hoek. De les bestaat uit drie onderdelen: de 10-vragenfilmquiz, rijden met modelvrachtwagen op een maquette en het maken van een rap.