Pitch
Pitch is een lespakket voor jongeren tussen de 16-25 jaar om hen bewust te maken van de gevaren van alcohol en/of drugs in het verkeer.
Pitch is een lespakket voor jongeren tussen de 16-25 jaar om hen bewust te maken van de gevaren van alcohol en/of drugs in het verkeer.
Leerlingen discussiëren bij Kruispunt in de setting van een verkeerskruispunt over verkeersveiligheid en afleiding in het verkeer.
Om de jongeren de gevaren van alcohol en drugs in het verkeer zelf te ervaren, wordt een virtual reality bril gekoppeld aan een fietssimulator ingezet.
De Campagne A&D (alcohol&drugs) is een bewustwordingscampagnes van 8 uur. Het campagneteam voert deze inzet uit op locatie bij een discotheek, festival of evenement.
Aansprekende (actuele) gebeurtenissen worden als voorbeeld aangehaald, daarnaast worden humor en verdriet ingezet om leerlingen te activeren en te betrekken bij deze bijzondere voorlichting.
Met Go Safe zonder invloed krijgen jongeren van 13 tot 18 jaar informatie over de werking van alcohol en drugs en de negatieve gevolgen die het gebruik ervan kan hebben voor de verkeersdeelname.
The Day After is een educatief project waarin jongeren middels een escaperoomformat getraind worden in het vertonen van zelfcontrole.
Witte Waas is een voorlichtingsproject waarbij medewerkers jongeren aanspreken over drugsgebruik in het verkeer. Het project, geschikt voor 18-24-jarigen, vindt plaats op indoorevenementen zoals discotheken en outdoorevenementen zoals festivals.
3D-Tripping Car Klassikaal is een lesprogramma dat per blokuur wordt gegeven. Deze komt gedurende één dag langs bij een school. Het programma wordt begeleid door een campagneteam van Responsible Young Drivers.
Leerlingen uit het praktijkonderwijs leren door te doen. “Doen” staat ook centraal bij Your Message Pro van TeamAlert. Vooraf wordt met de school bepaald welk thema centraal staat, bijvoorbeeld afleiding op de