Mobiel in de hand, fiets aan de kant 2.0
Lessen voor groepen 7, 8 en brugklassers over afleiding in het verkeer. De les geeft leerlingen inzicht in attitude en impulsen die gedrag sturen. Gebruik van fietssimulator en VR brillen.
Lessen voor groepen 7, 8 en brugklassers over afleiding in het verkeer. De les geeft leerlingen inzicht in attitude en impulsen die gedrag sturen. Gebruik van fietssimulator en VR brillen.
Een interventie met fietssimulatoren laat passanten ervaren hoe lastig het is om tijdens het fietsen op een mobiel te letten. Het benadrukt op een amusante wijze veilig mobielgebruik in het verkeer.
Lespakket gericht op het verhoogde risico van jongeren op ongelukken door roekeloos gedrag. Het omvat opdrachten en voorbeelden om bewustwording van risico’s, inclusief afleiding in het verkeer, te vergroten.
Jongeren evalueren hun risicogedrag, bespreken het met jongerenvoorlichters, beantwoorden quizvragen en sluiten uiteindelijk een deal om zich op de fiets veilig en sociaal te gedragen.
Tijdens The Battle gaan twee teams strijden om de titel: “Baas in het verkeer!”
Leerlingen discussiëren bij Kruispunt in de setting van een verkeerskruispunt over verkeersveiligheid en afleiding in het verkeer.
VerkeersLokaal is een interactief, online verkeerseducatie-programma, gericht op de lokale verkeerssituaties in de woon-schoolomgeving van leerlingen.
De VVN Verkeersmethode biedt voor groep 1 t/m groep 8 al het lesmateriaal dat nodig is om kinderen veilig aan het verkeer te laten deelnemen.
Om de jongeren de gevaren van afleiding in het verkeer zelf te ervaren, wordt een virtual reality bril gekoppeld aan een fietssimulator ingezet.
Het campagneteam RYD spreekt op straat jongeren over het gevaar van afleiding op de fiets.