The Battle
Tijdens The Battle gaan twee teams strijden om de titel: “Baas in het verkeer!”
Tijdens The Battle gaan twee teams strijden om de titel: “Baas in het verkeer!”
Leerlingen discussiëren bij Kruispunt in de setting van een verkeerskruispunt over verkeersveiligheid en afleiding in het verkeer.
Risicoperceptie, gevaarherkenning en bewustwording van eigen verkeersgedrag staan centraal.
VerkeersLokaal is een interactief, online verkeerseducatie-programma, gericht op de lokale verkeerssituaties in de woon-schoolomgeving van leerlingen.
Om de jongeren de gevaren van alcohol en drugs in het verkeer zelf te ervaren, wordt een virtual reality bril gekoppeld aan een fietssimulator ingezet.
De Campagne A&D (alcohol&drugs) is een bewustwordingscampagnes van 8 uur. Het campagneteam voert deze inzet uit op locatie bij een discotheek, festival of evenement.
Het Nationale Verkeerslab is een spelshow voor scholieren. Het ervaren, demonstreren en in sneltreinvaart oplossingen bedenken voor complexe verkeerssituaties staat centraal.
Door het spelen van deze game en het nabespreken daarvan in de klas worden kinderen bewuster gemaakt van de afleiding die smartphonegebruik op de fiets met zich meebrengt en de daaruit voortvloeiende risico’s.
Met deze les ontdekken kinderen en hun ouders op een eigentijdse, laagdrempelige manier én met hulp van een vrachtautochauffeur hoe zij uit de dode hoek blijven.
Bewustwordingscampagne voor jongeren rond de gevaren van alcohol en drugs in het verkeer. Dankzij een virtual reality bril gekoppeld aan een rijsimulator kunnen jongeren dit echt ervaren.