Ik zie, ik zie, wat jij niet zag…
In deze interactieve theatervoorstellingen worden verschillende verkeersverhalen verteld, waarbij het gedrag van de leerlingen in het verkeer centraal staat en theatraal onder de aandacht wordt gebracht.
In deze interactieve theatervoorstellingen worden verschillende verkeersverhalen verteld, waarbij het gedrag van de leerlingen in het verkeer centraal staat en theatraal onder de aandacht wordt gebracht.
Tijdens deze les worden de leerlingen meegenomen in de thematiek rondom de dode hoeken van een groot voertuig.
Fight Your Inner Monkey heeft tot doel jongeren in de leeftijd van 15 tot 18 jaar bewuster te maken van de aanwezigheid en invloed van groepsdruk.
Slingeren, afslaan zonder richting en met z’n drieën naast elkaar fietsen: veelvoorkomend bij kinderen in het verkeer. Project Fiets Veilig maakt leerlingen in groep 7 en 8 bewust van hun fietsgedrag.
Pakket dat gericht op veilig fietsen in het algemeen. Praktisch aspecten als een fietscontrole komen aan bod, maar ook theoretische lessen worden aangeboden.
De gastles focust op het bewust maken van de risico’s bij verkeersdeelname en eigen (risicovol) verkeersgedrag. Het doel is het creëren en behouden van een realistische risicoperceptie en veilig verkeersgedrag.
Go MONO spreekt jongeren aan over smartphonegebruik in het verkeer, wil de norm van “MONO” zijn communiceren en biedt handelingsalternatieven, met als doel het verminderen van smartphonegebruik en bevorderen van veilig verkeersdeelname.
MISSIE 3014 is een online project dat jongeren (12-15 jaar) via een interactieve link stimuleert tot veiliger fietsgedrag, gericht op fietsverlichting, rood fietsen en mobielgebruik. Via storytelling en gedragsbeïnvloeding creëert TeamAlert impact op fietsgedrag.
3D-Afleiding Car klasicaal is een educatief programma waar leerlingen de effecten van afleiding achter het stuur in een VR-simulator ervaren, inclusief risicopitch en Distracted Driving Game.
Trafficskills biedt drie lessen: weerbaarheid en groepsdruk, zelfvertrouwen, en uit de groep treden. Weerbaarheid ontstaat niet alleen door kennis en vaardigheden, maar ook door de wil van de leerling om zichzelf te reguleren.