Verkeersveiligheidstraining
Het NIV bevordert gedragsverandering en bewustwording in rijgedrag. De opleiding confronteert deelnemers met noodsituaties, bevordert verantwoord rijgedrag en verbetert voertuigbeheersing, met theorie en praktijk.
Het NIV bevordert gedragsverandering en bewustwording in rijgedrag. De opleiding confronteert deelnemers met noodsituaties, bevordert verantwoord rijgedrag en verbetert voertuigbeheersing, met theorie en praktijk.
Leerlingen krijgen verkeersles in opvallende gele trucks van de Chauffeursvereniging. Met interactieve lessen en professioneel filmmateriaal leren ze over verkeerssituaties, dode hoeken en hoe ze zichtbaar blijven voor chauffeurs.
Programma waarbij diverse verkeersveiligheidsthema’s worden behandeld. De betreffende school maakt een keuze uit de beschikbare onderdelen.
Praktijkgerichte interventie voor leerlingen van de bovenbouw VMBO of ROC’s op het gebied van verantwoord en veilig scooter rijden.
Programma waarbij aan de hand van perspectiefwisselingen en eigen ervaringen geprobeerd wordt jongeren bewust te maken van de consequenties van hun (onbezonnen of agressief) handelen op/rond het spoor en in de trein
PazzUp confronteert onderbouwleerlingen met gevolgen van gevaarlijk spoorweggedrag om hun houding te veranderen en spoorongevallen en vandalisme te verminderen.
‘The DriveXperience’, Praktijkdag voor Jonge Autorijders, verlengt het leertraject voor 18-24 jarige bestuurders op een kritisch punt in hun carrière. Het bevordert bewustzijn van rijgedrag en risico’s.
Totaalprogramma voor de onderbouw van het vo gericht op verkeerskennis, verkeersvaardigheden en risicoperceptie. Ook is er aandacht voor het verbeteren van de houding in het verkeer, groepsdruk en eigen verantwoordelijkheid.
Motor- en bromfietsrijopleiding: Focus op risicobewustzijn, praktijkrit en theorie voor tijdige reactie op verkeersrisico’s. Twee SWOV-onderzoeken tonen positieve gedragsaanpassingen na de training aan
Crashtest-campagne: Simuleert veilig frontale botsingen met jongeren op stoelen, onthult gevolgen van geen gordel bij verschillende snelheden (40-50 km/u). Meet reactiesnelheid en benadrukt veilig rijden met uitleg over gordels en airbags