The Day After
The Day After is een educatief project waarin jongeren middels een escaperoomformat getraind worden in het vertonen van zelfcontrole.
The Day After is een educatief project waarin jongeren middels een escaperoomformat getraind worden in het vertonen van zelfcontrole.
Fight Your Inner Monkey heeft tot doel jongeren in de leeftijd van 15 tot 18 jaar bewuster te maken van de aanwezigheid en invloed van groepsdruk.
Slingeren, afslaan zonder richting en met z’n drieën naast elkaar fietsen: veelvoorkomend bij kinderen in het verkeer. Project Fiets Veilig maakt leerlingen in groep 7 en 8 bewust van hun fietsgedrag.
Actieperiode waarin aandacht besteed wordt aan verkeersveiligheid in de schoolomgeving door ouders te motiveren zoveel mogelijk met hun kinderen lopend of fietsend naar school te komen.
De gastles focust op het bewust maken van de risico’s bij verkeersdeelname en eigen (risicovol) verkeersgedrag. Het doel is het creëren en behouden van een realistische risicoperceptie en veilig verkeersgedrag.
Trafficskills biedt drie lessen: weerbaarheid en groepsdruk, zelfvertrouwen, en uit de groep treden. Weerbaarheid ontstaat niet alleen door kennis en vaardigheden, maar ook door de wil van de leerling om zichzelf te reguleren.
Module rond veilig fietsen voor eerstejaars op het voortgezet onderwijs. aan bod komen onderwerpen zoals fietsen met een mobiel, in een groep en bij haast. Leerlingen krijgen praktisch oefeningen en bespreken ervaringen.
Totaalprogramma voor de onderbouw van het vo gericht op verkeerskennis, verkeersvaardigheden en risicoperceptie. Ook is er aandacht voor het verbeteren van de houding in het verkeer, groepsdruk en eigen verantwoordelijkheid.
Verkeersmarkt voor 12-14-jarige leerlingen op voortgezet (speciaal) onderwijs. Modulair programma behandelt relevante verkeersveiligheidsthema’s. Scholen kiezen passende onderdelen voor bewustwording en educatie.