Pitch
Pitch is een lespakket voor jongeren tussen de 16-25 jaar om hen bewust te maken van de gevaren van alcohol en/of drugs in het verkeer.
Pitch is een lespakket voor jongeren tussen de 16-25 jaar om hen bewust te maken van de gevaren van alcohol en/of drugs in het verkeer.
Tijdens The Battle gaan twee teams strijden om de titel: “Baas in het verkeer!”
Leerlingen discussiëren bij Kruispunt in de setting van een verkeerskruispunt over verkeersveiligheid en afleiding in het verkeer.
Risicoperceptie, gevaarherkenning en bewustwording van eigen verkeersgedrag staan centraal.
Om de jongeren de gevaren van alcohol en drugs in het verkeer zelf te ervaren, wordt een virtual reality bril gekoppeld aan een fietssimulator ingezet.
Aansprekende (actuele) gebeurtenissen worden als voorbeeld aangehaald, daarnaast worden humor en verdriet ingezet om leerlingen te activeren en te betrekken bij deze bijzondere voorlichting.
Om de jongeren de gevaren van afleiding in het verkeer zelf te ervaren, wordt een virtual reality bril gekoppeld aan een fietssimulator ingezet.
Het campagneteam RYD spreekt op straat jongeren over het gevaar van afleiding op de fiets.
Met Go Safe zonder invloed krijgen jongeren van 13 tot 18 jaar informatie over de werking van alcohol en drugs en de negatieve gevolgen die het gebruik ervan kan hebben voor de verkeersdeelname.
The Day After is een educatief project waarin jongeren middels een escaperoomformat getraind worden in het vertonen van zelfcontrole.