Kruispunt
Leerlingen discussiëren bij Kruispunt in de setting van een verkeerskruispunt over verkeersveiligheid en afleiding in het verkeer.
Leerlingen discussiëren bij Kruispunt in de setting van een verkeerskruispunt over verkeersveiligheid en afleiding in het verkeer.
Risicoperceptie, gevaarherkenning en bewustwording van eigen verkeersgedrag staan centraal.
VerkeersLokaal is een interactief, online verkeerseducatie-programma, gericht op de lokale verkeerssituaties in de woon-schoolomgeving van leerlingen.
Een training voor de professionele opvoeders van de kinderopvangorganisatie en leerkrachten groep 1 en 2.
De VVN Verkeersmethode biedt voor groep 1 t/m groep 8 al het lesmateriaal dat nodig is om kinderen veilig aan het verkeer te laten deelnemen.
Om de jongeren de gevaren van alcohol en drugs in het verkeer zelf te ervaren, wordt een virtual reality bril gekoppeld aan een fietssimulator ingezet.
De fietsles heeft als doel de fietsvaardigheden te verbeteren. Middels een parcours en losse fietsvaardigheden oefeningen worden verschillende vaardigheden geoefend.
Aansprekende (actuele) gebeurtenissen worden als voorbeeld aangehaald, daarnaast worden humor en verdriet ingezet om leerlingen te activeren en te betrekken bij deze bijzondere voorlichting.
Het programma Doortrappen ondersteunt provincies en gemeenten om van hun oudere, fietsende inwoners bewuste en zekere Doortrappers te maken.
Om de jongeren de gevaren van afleiding in het verkeer zelf te ervaren, wordt een virtual reality bril gekoppeld aan een fietssimulator ingezet.