Verkeerskwis
De Verkeerskwis biedt verkeerseducatie voor groep 6 in een competitieve en theatrale setting, met online toetsing, klassikale nabespreking, verdiepende opdrachten en een interactieve finale.
De Verkeerskwis biedt verkeerseducatie voor groep 6 in een competitieve en theatrale setting, met online toetsing, klassikale nabespreking, verdiepende opdrachten en een interactieve finale.
Methode die op laagdrempelige wijze kinderen laat kennismaken met de gevaren van het verkeer. Daarnaast maakt het ook ouders bewust van hun rol en voorbeeldfunctie in het verkeer.
In deze doorlopende digitale leerlijn werken kinderen door middel van interactieve oefeningen op een speelse manier aan hun verkeerskennis op school. De lessen zijn door leerkrachten flexibel in te delen.
Groepsdruk beïnvloedt jongeren in verkeersveiligheid. Project Muurvast bevordert weerbaarheid tegen groepsdruk door spellen, opdrachten en het ontwikkelen van ‘gouden tips’.
Deze interventie brengt verkeersslachtoffers met blijvend hersenletsel in contact met leerlingen in het voortgezet onderwijs. In een klassikale sessie bespreekt een slachtoffer wat hij of zij heeft meegemaakt.
Verkeerseducatieprogramma voor peuters en kleuters met Dick Bruna illustraties. Het speelse en herkenbare programma bereidt kinderen voor op hun deelname aan het verkeer. Met tips voor leerkrachten en ouders.
WegWijsVR combineert een fysiek werkboek met virtuele lessen in Virtual Reality, waardoor leerlingen elementaire verkeerskennis op een leuke manier opdoen. Een online dashboard voor leerkrachten bevat overzichtelijke informatie.
Initiatief om een mentaliteitsverandering te bevorderen door ouders en kinderen uit te dagen om alternatieve, bewuste keuzes te maken tijdens hun tocht naar school, waardoor een prettiger verkeerssituatie ontstaat
Interventie gebaseerd op Design Thinking. Leerlingen (groep 3-8) worden uitgedaagd in het bedenken en presenteren van ideeën om de schoolomgeving veiliger te maken. Nadruk op burgerschap, creativiteit en verhoogd verkeersbewustzijn.
Deze interventie richt zich op het bewustzijn van leerlingen over gezonde grenzen en de risico’s van gedrag in het verkeer, waarbij aandacht voor de weg cruciaal is voor veiligheid.